Dermapen (Mikro İğneleme Yöntemi) – Fizyomed

Dermapen (Mikro İğneleme Yöntemi)

Dermapen ile Cilt Gençleştirme nedir?

Dermapen ile Cilt Gençleştirme, kişinin vücudunun doğal süreçleri olan kolajen ve elastin sentezi mekanizmalarını tetikleyen ve bu sayede cildin genel olarak yeniden yapılandırılmasını sağlayan bir medikal estetik uygulamasıdır. Dermapen ile Cilt Gençleştirme uygulaması, cilt dokusunun ameliyat, yani cerrahi girişim gerekmeksizin genç, dinç, parlak ve gergin bir görünüme kavuşmasını amaçlamaktadır. İşlem FDA onaylı ve ödüllü Dermapen cihazının sağladığı teknolojiden faydalanılarak gerçekleştirilmektedir.

Dermapen ile Cilt Gençleştirme teknolojisi nasıl çalışır?

Dermapen ile Cilt Gençleştirme teknolojisinin temel çalışma mantığı, cilt üzerinde mikro düzeyde, gözle görülmeyen binlerce ufak berelenmeler oluşturmaktır. Kasıtlı berelenmeler(mikrokanallar)yoluyla vücudun onarıcı mekanizmalarının devreye girmesi tetiklenmekte,deri tarafından yara varmış gibi algı yaratarak, problemli cilt alanlarının yeniden yapılanması sağlanmaktadır. Yöntem vücudun iyileştirici hücrelerini belirli bölgelere fazlasıyla çekmektedir. Uygulama cilt yenileme ve gençleştirme amacıyla tek başına gerçekleştirilebilmekle beraber, hyalüronik asit,vitamin ve PRP uygulamaları ile birlikte gerçekleştirildiğinde istenilen etki kuvvetlenir. Beraber uygulamanın amacı Dermapen cihazının binlerce gözle görülmeyen berelenme oluşturduğu alanlara medikal içeriklerin destek iyileştirici olarak eklenmesidir.Bu ufak berelerle yani mikrokanallarla verilen medikal içeriklerin emilimi hızlı ve çok olur. Uygulamanın bir arada kullanımında, su tutma kabiliyetine sahip ve insan vücudunda da var olan bir polisakarit olan hyalüronik asitin ,cilt için gerekli olan vitamin ve antioksidanların ve PRP olarak adlandırılan ve kişinin kendi hücrelerinden elde edilen platelet yönünden zengin hücrelerin aktarımı yapılabilir.

Dermapen ile Cilt Gençleştirme uygulaması nasıl yapılır?

Doktorun tespitlerine ve hastanın isteklerine göre istenilen sonuçlara ulaşmayı sağlayacak en uygun tedavi yönteminin Dermapen ile Cilt Gençleştirme uygulaması olması durumunda, ilk aşamada uygulamanın yapılacağı alan temizlenmekte ve hijyenik açıdan hazır hale getirilmektedir. Cilt üzerine sürülen ve lokal anestezi etkisi sağlayan medikal kremler aracılığıyla kişinin işlem sürecinde duyabileceği ağrı ve sızı hissinin önlenmesi sağlanır. Lokal anestezi etkisinin ortalama 20 dakika içerisinde aktif hale gelmesinden sonra işleme başlanır. Uygulama alanının niteliklerine uygun şekilde cihazda kullanılacak olan ve derinliği 0.5 – 2.5 mm arasında değişen mikroiğnelerin ölçüsü işlem smacına uygun olarak hekim tarafından belirlenir İyileştirme istenen problemli alanlara yönelik oluşturulan tedavi planına paralel şekilde, sorunlu alanlara deri üzerinden Dermapen cihazı ile farklı yönlerden geçiş sağlanmaktadır. İşlem sonrasında şişlik ve morluk oluşumunu önlemek amacıyla bölgeye hafifçe buz uygulaması veya rahatlatıcı serum yapılmaktadır. 45 dakika – 1 saat içerisinde tamamlanan işlem sonrasında kişi sosyal hayatına devam edebilmektedir. Hassas ciltlerde ortaya çıkabilecek hafif kızarıklıklar ve şişlikler birkaç gün içerisinde kendiliğinden geçmektedir. Uygulama sonrası bölgeye uygulanması gereken bakım teknikleri ve güneşten koruma yöntemleri uzman doktor tarafından hastaya tarif edilmektedir. Uygulamanın kaç tekrar gerektireceği hastanın özelliklerine ve tedavinin kapsamına bağlı olarak farklılık göstermekte ancak 2 – 3 hafta arayla ortalama 4 – 6 seans uygulama yapılması önerilir.

Dermapen ile Cilt Gençleştirme uygulamasının etkisi ne kadar sürer?

Hücrelerde sağlanan yeniden yapılanma etkisi Dermapen ile Cilt Gençleştirme uygulaması sona erdiği andan itibaren hemen başlar. İlerleyen süreçte hücrelerin aktivitesi ile kolajen ve elastin sentezi arttıkça ciltte hissedilen ve fark edilen yenilenme giderek belirgin hale gelir.Yaklaşık 6 hafta süren ilk etkilerin ardından üçüncü aya doğru etkilerde en yüksek düzeye artış olur. Altıncı ay sonrası uygulamanın ciltte yarattığı yeniden yapılanma etkileri azalmaya başlar.Sağlanan etkilerin devam ettirilmesi amacıyla uygulama tekrar edilebilmekte ve istenen etkiler yenilenebilmektedir. Uygulamayı tekrar etmek için ideal zaman, altıncı ay sonrasıdır.

Dermapen ile Cilt Gençleştirme uygulaması yaptırırken nelere dikkat edilmelidir?

Sağlığa etki edebilecek her uygulamada olması gerektiği gibi, kişinin Dermapen ile Cilt Gençleştirme uygulaması yaptırmadan önce mutlaka alanında uzman bir doktor tarafından muayene edilmesi gerekmektedir. Dermapen ile Cilt Gençleştirme uygulamasına ilişkin tedavi sürecinin uzman bir doktor gözetiminde ilerletilmesi, uygulamalarda güvenilir ve etkin cihazların kullanılması ve uygulamanın gerçekleştirilmekte olduğu ortamın hijyenik açıdan problemsiz olması olası yan etkilerin ve risklerin ortadan kaldırılması açısından büyük bir öneme sahiptir.

Uygulama sıklığı nasıldır?

Uygulama amacı ve işlem yapılan bölgeye göre değişmekle beraber 2-8 seans uygulanır.iki işlem arası 1-4 hf kadardır.örneğin antiaging uygulaması için Ayda bir üç seans,iz ve yanıkta 15-20 gün ara ile 10-12 seans ,leke tedavisi için 15 günde bir 6-8 seans,saçta 10 gün ara ile 10 seans PRP ve Mezoterapi ile kombine edilir.

Olumlu belirtileri ne zaman görülür?

Uygulamadan minimum 6 hafta da gözle görülen sonuçlar başlar,3 Ayda maksimum etki elde edilir.Tedavi sonuçları kişiden kişiye ,uygulama bölgesine, cilt yapısına, çevresel faktörlere maruziyete göre değişir.Etkisi kalıcıdır.

Lazerden farkı nedir?

Dermapen uygulamaları tüm cilt tipleri ne yapılabilir .lazer uygulamaları koyu tenli kişilerde sıkıntı yaratmakla birlikte ,esmer tenlilere Dermapen uygulanabilir.Derinin ince olduğu gözaltı oyun gibi bölgelerde lazerle ısı hasari oluşabilir, Dermapende ise böyle bir etki yoktur ;uygun uzunlukta iğnelerle her bölgeye uygulanabilir.Burun kenarı, dudak çevresi, göz çevresi gibi lazerle ulaşılması güç bölgelere ,dermepen ile bir sıkıntı çekmeden uygulama yapılabilir.Dermapen uygulamalarından sonra PRP,Mezoterapi gibi İkincil işlemler deriye tatbik edilebilir, kombine tedaviye olanak sağlar.

Hangi deri hastalıklarında Dermapen uygulanmaz?

• iltihaplı rosasea
  • Aktif deri enfeksiyonu ,mantar enfeksiyonu ve Uçuğu olan kişiler
  • Aktif sivilceli cilt tipi 4-5 olan kişiler
  • Cilt kanserleri
  • Siğilleri olanlar
  • Açık yarası olanlar
  • Keloide meyilli olanlar
  • Solar keratozu olan hastalar

Hangi hastalıkları olanlara uygulamadan kaçınılmalı?

• HIV hastaları
  • Diyabetik hastalar
  • Kanseri olan hastalar,kemoterapi alanlar
  • Bağışıklık sistemi bozukluğu olan kişiler
  • Hemofili hastaları
  • Ağır karaciğer yetmezliği olanlar

Dermapenle ;cild sıkılaşır, toparlanır, kendi kendini yeniler, ciltte kollajen lif oluşumu artar, deri olgunlaşır ,ince kırışıklıklar yok olur ,derin kırışıklıklar azalır, açık gözenekler sıkılaşır, cilt tonu dengelenir, aktif madde emilimi artar.
2-6 Dermapen seansı ile İstenen sonuçlar görülür. Altı ayda bir tekrarlanabilir. Etki kalıcıdır.
Oldukça güvenli bir uygulamadır. Yaz aylarında dahi yapılabilir .iyileşme süresi oldukça kısadır .özel bir bakım gerektirmez. kişi günlük yaşamına devam edebilir.

Dermapen ile Cilt Gençleştirme uygulamasının fiyatı nedir?

Sitede yer alan yazılarda verilen bilgiler, kişilerin medikal estetik ve dermatoloji uygulamalarına ilişkin merak ettiklerini kısaca cevaplayabilme amacıyla yazılmaktadır. Kişinin yapısal özelliklerine ve başvuru sebebine göre en uygun tedavi yöntemi, ancak bu konuda uzman bir hekimin kişiyi muayene etmesi sonrasında yapacağı tespitlere bağlı olarak belirlenebilmektedir. Tedavi yönteminin kişiye özel bir şekilde netlik kazanması gerektiği yaklaşımına bağlı olarak internet üzerinden Dermapen ile Cilt Gençleştirme uygulamasının fiyat bilgisi verilememektedir.